8 Ağustos 2011 Pazartesi

ÇİLEK SOSLU YALANCI TAVUKGÖĞSÜ

Lise yıllarından beri tarifini yaptığım bir tatlı .Birçok kişi de yapar ben çok severim.Benim için önemli olan un kokusunun olmaması dolayısıyla biraz fazla pişiriyorum.Unu kavurarak yapanlarda var .Ancak ben kavurmuyorum.Bu sıcaklar da ve iftar da yemek için çok güzel bir tatlı .İşte tarifi:


      MALZEMELER:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 50gr tereyağ veya margarin(ben bu oranı daha az kullanıyorum,arttırabilirsinizde)
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI:
Sütün içine unu ilave edip kaynayana kadar karıştırılır.Ben şekeri kaynayınca ilave ediyorum.Daha sonra bir su bardağı suyun içinde nişastayı eritip tatlıya ilave edilir.Kokusunda un kokusu hissetmeyene kadar pişiriyorum.Ocaktan alınca vanilya ve yağı ilave ediyorum.Mümkünse mikserle güzelce çırpılır.Servis kabına alınır ve soğumaya bırakılır.Kullandığım çilek sosu hazır idi.Çikolata sos ile de çok güzel oluyor. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

8 Ağustos 2011 Pazartesi

ÇİLEK SOSLU YALANCI TAVUKGÖĞSÜ

Lise yıllarından beri tarifini yaptığım bir tatlı .Birçok kişi de yapar ben çok severim.Benim için önemli olan un kokusunun olmaması dolayısıyla biraz fazla pişiriyorum.Unu kavurarak yapanlarda var .Ancak ben kavurmuyorum.Bu sıcaklar da ve iftar da yemek için çok güzel bir tatlı .İşte tarifi:


      MALZEMELER:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 50gr tereyağ veya margarin(ben bu oranı daha az kullanıyorum,arttırabilirsinizde)
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI:
Sütün içine unu ilave edip kaynayana kadar karıştırılır.Ben şekeri kaynayınca ilave ediyorum.Daha sonra bir su bardağı suyun içinde nişastayı eritip tatlıya ilave edilir.Kokusunda un kokusu hissetmeyene kadar pişiriyorum.Ocaktan alınca vanilya ve yağı ilave ediyorum.Mümkünse mikserle güzelce çırpılır.Servis kabına alınır ve soğumaya bırakılır.Kullandığım çilek sosu hazır idi.Çikolata sos ile de çok güzel oluyor. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok: