28 Ekim 2010 Perşembe

MAYALI POĞAÇA KOKULU MUTFAK


Yaşmaya ile yaptığım bu poğaçayı ben çok seviyorum.Yalnız tazeliğini çabuk kaybettiğinden hemen tüketmekte fayda var.Hepimizin bildiği bir tarif muhtemelen .Ben kendi usulümü yazmak istedim sadece:))
TARİFİ:
2 Su bardağı süt
1 Su bardağı fındıkyağı(tabiki istenilen yağ kullanılabilir)
1 Paket yaşmaya
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İÇİ:
Tulum peyniri
Maydanoz
Üstü için yumurta sarısı
YAPILIŞI:
Ilık sütün içinde maya,şeker eritilir.İçine yağ ve tuz eklenir.Sıvı karışımA aldığı kadar un koyup yumuşak bir kıvamda mayalanmaya bırakılır.Mayalanan hamurun içine peynir,maydanoz karışımı konularak klasik poğaça tarzında kapatılır.Üzerine yumurta sarısı ,arzuya göre çörekotu,susam eklenir.Önceden ısıtılan fırında 2oo derece de üzeri kızarana kadar pişirilir.Afiyet olsun:))

Hiç yorum yok:

28 Ekim 2010 Perşembe

MAYALI POĞAÇA KOKULU MUTFAK


Yaşmaya ile yaptığım bu poğaçayı ben çok seviyorum.Yalnız tazeliğini çabuk kaybettiğinden hemen tüketmekte fayda var.Hepimizin bildiği bir tarif muhtemelen .Ben kendi usulümü yazmak istedim sadece:))
TARİFİ:
2 Su bardağı süt
1 Su bardağı fındıkyağı(tabiki istenilen yağ kullanılabilir)
1 Paket yaşmaya
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İÇİ:
Tulum peyniri
Maydanoz
Üstü için yumurta sarısı
YAPILIŞI:
Ilık sütün içinde maya,şeker eritilir.İçine yağ ve tuz eklenir.Sıvı karışımA aldığı kadar un koyup yumuşak bir kıvamda mayalanmaya bırakılır.Mayalanan hamurun içine peynir,maydanoz karışımı konularak klasik poğaça tarzında kapatılır.Üzerine yumurta sarısı ,arzuya göre çörekotu,susam eklenir.Önceden ısıtılan fırında 2oo derece de üzeri kızarana kadar pişirilir.Afiyet olsun:))

Hiç yorum yok: