17 Ocak 2010 Pazar

NARLI SORBET



Yeni yıldan önce tüm blogları gezdim.Her yerde yeni yıl hazırlıkları,pasta,kurabiye tarifleri her şey çok güzel görünüyordu.Sonra http://cafefernando.com da gezinirken yılbaşı akşamı hazırlıklarında bu tarifi gördüm.Daha önce Limonlu Sorbet yapmıştım.Çok güzeldi ve yazın yapmıştım.Acaba narlı olanı nasıl? Asıl soru kışın nasıl olur?Evde uzun zamandır yenilmeyi bekleyen ekşi tadı yüzünden hala bekleyen narlar aklıma geldi.Orjinal tarife Cafe Fernando'dan ulaşabilirsiniz.Ben biraz kendime göre ölçüleri ayarladım.Açıkçası çıkan tada inanamazsınız.Orjinal tarifin tadı nasıl hayal bile edemiyorum.Tarife gelince:
Ben evde ki narları ayıklayıp rondodan geçirip süzdüm.2 su bardağı nar suyu elde ettim.Nar suyunu ocağın üzerinde çok kaynatmadan şeker ekleyip erittim.Şeker tadı biraz yoğun hissedilmeli.Donacağı için tadı azalacaktır.İçine 2 yemek kaşığı kadar limon suyu ilave ettim.Hazırladığım bu suyu cam bir tepsiye boşaltıp 3-4 saat buzluğa kaldırdım.Orjinal tarifte önce buzdolabında akşamdan sabaha kadar bekletilmesi sonra buzluğa konulması önerilmekte.Ben bunu yapmadım.Daha sonra donmaya başlayan sorbeti çatal yardımıyla uzun çizgiler şeklinde karıştırdım.Bunu belirli aralıklarla 3-4 defa yaptım.Tabi buzluğa sorbeti koyarken üstünü kapatmayı unutmayın.Sonunda Narlı Sorbet hazır...Narı yemek zorunuza mı gidiyor ?Bu yararlı meyvayı bir de böyle deneyin.Asla pişman olmayacaksınız.

1 yorum:

AyShE dedi ki...

süpperr bayıldım buna,eline sağlık

17 Ocak 2010 Pazar

NARLI SORBET



Yeni yıldan önce tüm blogları gezdim.Her yerde yeni yıl hazırlıkları,pasta,kurabiye tarifleri her şey çok güzel görünüyordu.Sonra http://cafefernando.com da gezinirken yılbaşı akşamı hazırlıklarında bu tarifi gördüm.Daha önce Limonlu Sorbet yapmıştım.Çok güzeldi ve yazın yapmıştım.Acaba narlı olanı nasıl? Asıl soru kışın nasıl olur?Evde uzun zamandır yenilmeyi bekleyen ekşi tadı yüzünden hala bekleyen narlar aklıma geldi.Orjinal tarife Cafe Fernando'dan ulaşabilirsiniz.Ben biraz kendime göre ölçüleri ayarladım.Açıkçası çıkan tada inanamazsınız.Orjinal tarifin tadı nasıl hayal bile edemiyorum.Tarife gelince:
Ben evde ki narları ayıklayıp rondodan geçirip süzdüm.2 su bardağı nar suyu elde ettim.Nar suyunu ocağın üzerinde çok kaynatmadan şeker ekleyip erittim.Şeker tadı biraz yoğun hissedilmeli.Donacağı için tadı azalacaktır.İçine 2 yemek kaşığı kadar limon suyu ilave ettim.Hazırladığım bu suyu cam bir tepsiye boşaltıp 3-4 saat buzluğa kaldırdım.Orjinal tarifte önce buzdolabında akşamdan sabaha kadar bekletilmesi sonra buzluğa konulması önerilmekte.Ben bunu yapmadım.Daha sonra donmaya başlayan sorbeti çatal yardımıyla uzun çizgiler şeklinde karıştırdım.Bunu belirli aralıklarla 3-4 defa yaptım.Tabi buzluğa sorbeti koyarken üstünü kapatmayı unutmayın.Sonunda Narlı Sorbet hazır...Narı yemek zorunuza mı gidiyor ?Bu yararlı meyvayı bir de böyle deneyin.Asla pişman olmayacaksınız.

1 yorum:

AyShE dedi ki...

süpperr bayıldım buna,eline sağlık